Fråga oss vad som helst

Vi besvarar dina frågor så fort vi kan!

Skriv till oss!
Vi besvarar mail oftast inom 24 timmar.

support@classybyy.se

Det går även bra att försöka nå oss på våra sociala medier.

Support

Hur lång tid tar frakten? + -

Frakten tar mellan 2-5 arbetsdagar inom Sverige, beroende på när produkten skickas ut. Tänk på att ibland har vi förbeställda produkter, och då brukar leveranstiden variera.

Inom Europa tar leveranstiden 2-6 dagar.
Utanför Europa tar leveranstiden 6-12 dagar.

Vilka betalningsmetoder har ni? + -

Vi har idag 3 olika betalningsmetoder. Woopayments kortbetalning, Paypal och Klarna.

Du betalar enkelt via Klarna. Klarna har flera olika betalningsmetoder såsom faktura, delbetalning och betala direkt. Du kan även betala via Paypal eller enbart betalkort (Woopayments).

Har jag någon ångerrätt? + -

Enligt distansavtalslagen har du som kund 14 dagars ångerrätt, från den dag du mottagit varan.
Produkten får dock inte vara använd, dvs etiketterna måste finnas kvar, lukten på kläderna skall vara detsamma som du fick den, hårstrån eller smink får inte förekomma på våra produkter. Produkten skall vara i samma skick som du fick den.

Hur ångrar jag mitt köp? + -

Kontakta oss inom dessa 14 dagar.
Skicka ett mail till oss på support@classybyy.se
Mailet skall innehålla, namn, adress och ordernummer.
Tänk på att du som kund får alltid stå för returkostnader.

Vad händer om jag beställer en vara, men glömmer att hämta ut paketet och paketet skickas tillbaka? + -

Det är väldigt viktigt för dig som kund att ta ansvar över din beställning. Vi skickar flera påminnelser när paketet är på plats hos dig, om du inte hämtar varan i tid så tar vi 300kr i expeditionsavgift.

När får jag mina pengar tillbaka om jag har returnerat en vara? + -

Det kan ta upp till 30 dagar för att få sina pengar utbetalt, beroende på när du skickar varan.

Tänk på att vi inte återbetalar pengarna förrens vi har kontrollerat att varan är i exakt samma skick som när du fick den.

Kan jag använda flera rabattkoder på samma order? + -

Nej, tyvärr kan du enbart använda en rabatt kod per order.

Jag vill returnera ett paket som jag beställt, men vill gärna ha en ny produkt, kostar returen något? + -

Tyvärr står kunden för alla retur kostnader. Tänk på vilken storlek/produkt du beställer så att du inte blir missnöjd. Fråga gärna om produkten/storleken innan du beställer något.

Varför går inte mitt köp igenom när jag vill betala med faktura hos klarna? + -

Det kan bero på flera saker. Du kanske inte är 18 år gammal, adressen du angivit stämmer inte överens med folkbokföringsadressen, du kan ha skrivit fel person nummer eller du har kanske nått din maximala kreditgräns.

Vad händer om jag beställer ett paket men den dyker inte upp? + -

Vi skickar alltid ditt paket via Postnord/DB Schenker eller DHL Freight, om något händer ditt paket på vägen så står vi för alla kostnader. Självklart kommer vi alltid att ersätta paketet som försvunnit.

Jag har mottagit ett paket som är trasig, vad gör jag? + -

Det är väldigt viktigt att du kontakar Postnord/DB Schenker/DHL Freight och gör en anmälan om att en skada har uppstått. Kontakta sedan vår kundtjänst på support@classybyy.se så hjälper vi dig vidare i ditt ärende.

Jag vill returnera ett paket som jag beställt, men vill gärna byta till en annan storlek. Kostar returen något? + -

Tyvärr står kunden för alla retur kostnader. Tänk på vilken storlek/produkt du beställer så att du inte blir missnöjd. Fråga gärna om produkten/storleken innan du beställer något.

Vad kostar frakten? + -

Inom Sverige kostar frakten mellan 75-89 kr. Om du handlar över 799kr så bjuder vi på frakten.