Retur

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du kan endast ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din beställning och det sker via hemsidan eller så kan du kontakta oss via e-post. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i orginalförpackning samt alla etiketter ska vara kvar. Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas.

Värdeminskning bedöms från fall till fall.

Vi vill självklart du ska vara nöjd med ditt köp, har du ångrat dig?
Kontakta oss på support@classybyy.se så löser vi det.

Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.
Om ditt paket ligger kvar på ditt utlämningsställe i 14 dagar så sänds det tillbaka till oss och vi debiterar dig en avgift på 300 SEK för Postnords returavgift och administrativa kostnader.

Återbetalningar

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalt för artikeln, exklusive administrations avgift på 89 SEK, inom 30 dagar från den dag vi tog emot artikeln.

Vid retur av paket som väger mer än 6 kg så tas en expeditionsavgift på 300 SEK.

OBS: Tänk på att vi inte återbetalar pengarna förrens vi har kontrollerat att varan/varorna är i exakt samma skick som när du fick den/dem.

Läs mer om distansavtalslagen hos konsumentverket
http://www.konsumentverket.se

Reklamera en vara
Om din vara kom fram skadad eller defekt! Meddela oss genom att klicka här “Kontakta oss“.
Vänligen fyll i formuläret med order nummer, fullständigt namn och orsaken till reklamationen, så att vi kan hjälpa dig så snart som möjligt. Vi återkommer till dig med nästa steg via mejl.

OBS!
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt konsumentskyddslagstiftningen. Har du fått en vara som är defekt ska du kontakta oss direkt . Vid en reklamation kan det vara att produkten inte håller måttet eller felet med varan dyker upp i efterhand men då ska du alltid kontakta oss. Vid reklamationer följer Classy by Y riktlinjer ifrån Allmänna Reklamationsnämnden, mer information finns på www.Konsumentverket.se

Är du missnöjd med vår hantering av ärendet så kan du alltid kontakta allmänna reklamationsnämnden på Allmänna reklamationsnämnden (arn.se)

Behöver du hjälp?
Tveka inte att kontakta oss via e-post om ni undrar något.

support@classybyy.se